نام ارزیاب نرگس سادات بیننده
تاریخ ارزیابی ۷بهمن ۱۴۰۲

| آن مرد با باران می آید |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب رمان
نویسنده وجیهه سامانی
گروه سنی +12
انتشارات کتابستان معرفت
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات ۲۱۸
شماره و سال آخرین چاپ نوزدهم ۱۳۹۸
موضوع کتاب انقلاب اسلامی
بهره های تربیتی هویت دینی, ایمان, خودباوری, امید, مسئولیت پذیری
امتیاز کتاب 5

توضیحات اجمالی

آن مرد با باران می‌آيد داستان زندگی یک خانواده متوسط و یک گروه نوجوان را در ماه های پایانی پیروزی انقلاب اسلامی روايت می‌کند. وقایع داستان حول این گروه نوجوان می‌چرخد که در رأس آن ها نوجوانی به نام «بهزاد» قرار دارد. بهزاد پسری از جنس آدم‌های معمولی دور و بر ماست. کم سن و سال و بی دل و جرات است، سرش توی لاک خودش است و نسبت به اتفاقات اطرافش بی‌توجه است. اصراری هم به شجاعت و قهرمانی ندارد. اما بر اثر حسادت و رقابت با دوستش، بی اختیار قدم در راهی می گذارد که اتفاقات تلخ و شیرین و فراز و فرود هایش، کم کم او را به يك «بزرگ مرد» تبدیل می‌کند.

نکات مثبت و منفی

رشد شخصیتی نوجوان در طول داستان، نشان دادن تاثیر انقلاب بر رشد شخصیت نوجوانان روابط گرم خانوادگی و رابطه مطلوب پدر و مادر طبیعی و مطلوب است. کتاب جذابیت خوبی دارد و توانسته در عین اینکه جریان اصلی یعنی انقلاب روند روشنی دارد با حوادث و پرداخت شخصیت‌ها کشش مطلوبی ایجاد کند. مباحث نظری مثل حوادث تاریخی و مبانی اصولی انقلاب خیلی کم و ملایم در ضمن داستان مطرح شده به صورتی که اصلا تو ذوق نمی‌زند و طبیعی می‌نماید.
سیگار کشیدن مکرر پدر هنگام اضطراب ممکن است برای برخی نکته منفی به حساب بیاید. البته از آنجا که پدر تا حدی شخصیت الگو و مطلوبی معرفی نمی‌شود ممکن است اثر نامطلوبی نداشته باشد.

قوت ادبی

کتاب جذابیت خوبی دارد و توانسته در عین اینکه جریان اصلی یعنی انقلاب روند روشنی دارد با حوادث و پرداخت شخصیت‌ها کشش مطلوبی ایجاد کند. مباحث نظری مثل حوادث تاریخی و مبانی اصولی انقلاب خیلی کم و ملایم در ضمن داستان مطرح شده به صورتی که اصلا تو ذوق نمی‌زند و طبیعی می‌نماید.

ویژگی های ظاهری

کتاب در قطع مناسبی چاپ شده‌است و کاغذ استفاده شده سبک است اما کیفیت جلد چندان مطلوب نیست به خصوص برای نوجوانان به نظر میرسد جلد مقاومتری باید به کار گرفته شود.

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول