نام ارزیاب قلعه‌ای
تاریخ ارزیابی

| پیرمرد و صندلی |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب زندگی نامه
نویسنده سیدسعید هاشمی
گروه سنی +12
انتشارات به نشر، انتشارات آستان قدس رضوی
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 128
شماره و سال آخرین چاپ چاپ چهارم 1400
موضوع کتاب معرفی مفاخر, تاریخی
بهره های تربیتی هویت دینی, ایمان, خودباوری, امید, کارگروهی, صبر, تفکر, هویت ملی, مسئولیت پذیری, معرفی الگوی مثبت, عدالت خواهی, ظلم ستیزی, بلند همتی, تفکر نقادانه, اخلاقی
امتیاز کتاب 5

توضیحات اجمالی

کتاب پیرمرد و صندلی برگرفته از زندگی شهید سید حسن مدرس و برشی از زندگی ایشان است. کتاب از اواخر دوران سلطنت احمدشاه شروع می شود و با سلطنت رضاخان به اتمام میرسد. کتاب شرح تلاش ها و خون دل خوردنهای مدرس و دلسوزان این مملکت و خیانت های غرب گرایان است.

نکات مثبت و منفی

این کتاب برای مخاطبان کم اطلاع از تاریخ، ماهیت حقیقی رضاخان و حکومت پهلوی را نشان می‌دهد. بعد از بیان چگونگی به قدرت رسیدن پهلوی با فریبکاری و به مدد انگلیسی ها، زحمات و خون دل خوردنهای شهید مدرس و افرادی مانند ملک الشعرای بهار را شرح می دهد. همچنین از خیانتهای غرب زدگان پرده بر‌می‌دارد؛ کسانی که تیشه به ریشه ی ایران زده‌اند. یکی از نکات حائز اهمیت در کتاب، ارائه ی الگوی برای مبارزه است که هیچ گاه امید خود را از دست نمی دهد و در شرایط دشوار، با انگیزه تلاش می‌کند. زیر بار ظلم و استکبار نمی‌رود. هم و غم خویش را معطوف به منافع وطن می‌کند. جمیع این خصوصیات برای مخاطب نوجوان بسیار آموزنده است. همچنین تصویرگری داخل اثر، قطع و قلم چاپ کتاب دلپذیر و زیباست و کتاب به صورت روان و خوشخوان، به رشته تحریر درآمده است.
خواننده متوجه‌ی چگونگی شهادت شهید مدرس نمی‌شود.

قوت ادبی

ویژگی های ظاهری

طرح و رنگ روی جلد نوجوان را جذب نمی‌کند و به نظر کسل کننده می‌آید.

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول