نام ارزیاب راضیه بابایی
تاریخ ارزیابی

| پدر پسر روح الله |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب داستان بلند, زندگی نامه
نویسنده ابراهیم حسن بیگی
گروه سنی +15
انتشارات جمکران
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 103
شماره و سال آخرین چاپ چاپ سوم 1398
موضوع کتاب اعتقادی, انقلاب اسلامی, دفاع مقدس, سبک زندگی, تاریخی, سیاسی, اخلاقی
بهره های تربیتی هویت دینی, انس با اهل بیت, ایمان, خودباوری, امید, نشاط, کارگروهی, صبر, تفکر, هویت ملی, مسئولیت پذیری, هویت خانوادگی, معرفی الگوی مثبت, قانون گرایی, عدالت خواهی, ظلم ستیزی, خیر خواهی, بلند همتی, تفکر نقادانه, ارتباط موثر, تفکر خلاقانه
امتیاز کتاب 4

توضیحات اجمالی

در این کتاب که به صورت نامه نگاری و در چهارنامه نگاشته شده است، نویسنده زندگی امام خمینی معمار انقلاب را از حدود سال 42 تا فوت ایشان در سال 68 بیان می کند. راوی داستان، مادری است که جواب سوالات پسرش در مورد امام را در این نامه ها می دهد. .او شرحی از تحول همسرش تا شهادت او را نیز بیان می کند.

نکات مثبت و منفی

خودسازی در زندگی امام خمینی قبل از توجه به اصلاح جامعه، مهمترین نکته‌ی بحث شده در کتاب است. علاوه بر موارد مذکور، جزییات مرام و مسلک امام هم در کتاب آمده است که در مسیر تربیتی نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. همچنین کتاب به رفتار امام در خانه، در مدت اقامت در نجف، نوفل شاتو، قبل و بعد از انقلاب در ایران، رفتار ایشان در زمان شهادت حاج آقا مصطفی و با همسایگانشان در نوفل شاتو اشاره می کند که از نقاط برجسته کتاب است.
بحث های تاریخی کتاب، ممکن است برای نوجوانانی که به دنبال رمان و داستان هستند، جذابیت زیادی نداشته باشد.در بخشی از کتاب شخصیت مادر که انقلابی و دین دار معرفی شده است ،همسرش که مخالف انقلاب است با لفظ نامناسبی خطاب می کند و او را به خاطر مخالفتش تحقیر می کند که از نظر تربیتی و محتوایی درست نیست.

قوت ادبی

ویژگی های ظاهری

طرح جلد جذاب نیست و نوجوان را برای خرید کتاب ترغیب نمی کند

مخاطب خاص

نوجوانانی که به شناخت زندگی سیاسی، اخلاقی و سبک زندگی امام خمینی(ره) علاقه دارند.
سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول