نام ارزیاب شاکریان
تاریخ ارزیابی

| و آنکه دیرتر آمد |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب داستان بلند
نویسنده الهه بهشتی
گروه سنی +12
انتشارات جمکران
قطع کتاب جیبی
تعداد صفحات 51
شماره و سال آخرین چاپ چاپ چهل و چهارم 1401
موضوع کتاب اعتقادی, تاریخی
بهره های تربیتی هویت دینی, انس با اهل بیت, ایمان, تفکر, معرفی الگوی مثبت, عدالت خواهی
امتیاز کتاب 4

توضیحات اجمالی

این کتاب راجع به عنایت خاص امام ولی عصر عج به دو پسر نوجوان است که در نهایت به یاران و شیعیان ایشان بدل می‌شوند. دو نوجوان اهل سنت در بیابان های نزدیک روستایشان گم می شوند و وقتی رسول الله را از ته قلب صدا می‌زنند امام مهدی به دیدارشان آمده و آنها را نجات می‌دهد. داستان از وقایع ثبت شده در کتابی به نام نجم الثاقب اقتباس شده است.

نکات مثبت و منفی

تاکید به توجهات امام عصر به همه انسانها و موجودات با هر مذهبی در این کتاب به تصویر کشیده شده است. محبتی که با عنایت ویژه حضرت مهدی در دل دو نوجوان سنی مذهب کاشته و ریشه دار می‌شود، نکته قابل توجهی است. همچنین توجه 14 نفر از شیعیان به شخصیت اصلی داستان ، مخاطب را به الگو برداری از منش و روش ایشان تشویق می‌کند.
کتاب پاورقی یا معرفی منابع ندارد. به این علت اگر مخاطب بخواهد به منابع دیگری رجوع کند فقط کتاب نجم الثاقب را در دسترس دارد. بهتر بود مطالب کتاب با استناد به منابع بیشتری بیان می‌شد. همچنین کتاب هیچ تصویری ندارد و صفحه آرایی، بهره گیری از عناصر بصری، طرح جلد و رنگ جلد ضعیف می باشد. لازم به ذکر است مخاطب نوجوان کمتر سراغ کتابهایی می‌رود که به طور مستقیم از اهل بیت و طرفداران ایشان صحبت کند. بنابراین با توجه به محتوای درخشان محتوا، لازم است در فرم ارائه داستان تغییراتی حاصل شود تا با ذائقه خواننده بیشتر همراه گردد.

قوت ادبی

نوع نوشتار و سبک این کتاب چندان روان و سهل نیست و مخاطب را صرفا به جهت محتوایی با خود همراه می‌کند.

ویژگی های ظاهری

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول