نام ارزیاب قلعه‌ای
تاریخ ارزیابی

| نخل و نارنج |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب زندگی نامه
نویسنده وحید یامین پور
گروه سنی +15
انتشارات جمکران
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 247
شماره و سال آخرین چاپ چاپ پنجاهم 1395
موضوع کتاب اعتقادی, معرفی مفاخر, سبک زندگی, اخلاقی
بهره های تربیتی هویت دینی, انس با اهل بیت, ایمان, خودباوری, امید, صبر, مسئولیت پذیری, ظلم ستیزی, خیر خواهی, اخلاقی
امتیاز کتاب 4

توضیحات اجمالی

این کتاب داستان زندگی شیخ مرتضی انصاری عالم بزرگ شیعه است. از تولد این عالم ربانی آغاز شده و به فوت ایشان ختم می شود. متن کتاب به دورانهای مختلف، اتفاقات مهم زندگی شیخ انصاری، سفرها، آثار و شاگردان بزرگی که ایشان تربیت کردند، (میرزای شیرازی و سید جمال الدین اسدآبادی و…)می‌پردازد.

نکات مثبت و منفی

هنگامی که مخاطب از زندگی شیخ مرتضی انصاری و خدمات این عالم جلیل القدر مطلع می‌شود، از روح معنویتی که بر کتاب حاکم است تاثیر می‌پذیرد و روح را جلا می دهد. موضوع کتاب تازه و جذاب است و به صورت جامع داستان زندگی شیخ مرتضی انصاری را روایت کرده است. نویسنده تلاش کرده است به زندگی این عالم بزرگ نزدیک شده و از جزییات زندگی ایشان برای خواننده روایت کند و این امکان وجود دارد که نفس مخاطب با تاثیر پذیری از این کتاب، بیدار گردد و این بیداری سبب پرهیزگاری و تقوا و اخلاق اسلامی در وجود خواننده گردد.
گرچه موضوع کتاب جذاب و قلم بسیار هنرمندانه است، کشش داستان در بعضی بخشها افت می کند و بیم آن می رود که مخاطب کتاب را رها کند.

قوت ادبی

قلم نویسنده بسیار روان و هنرمندانه و سرشار از آرایه های ادبی است. شخصیت پردازی ها دقیق و جذاب است. اما کشش داستان پایین است و مخاطب را به دنبال کردن اثر ترغیب نمی کند.

ویژگی های ظاهری

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول