نام ارزیاب سیده زهرا ارجائی
تاریخ ارزیابی 1402.08.14

| شاید پیش از اذان صبح |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب زندگی نامه
نویسنده احمد یوسف زاده
گروه سنی +12
انتشارات سوره مهر
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 169
شماره و سال آخرین چاپ چاپ سیزدهم 1401
موضوع کتاب دفاع مقدس, معرفی مفاخر
بهره های تربیتی انس با اهل بیت, ایمان, امید, صبر, هویت ملی, مسئولیت پذیری, معرفی الگوی مثبت, عدالت خواهی, ظلم ستیزی, خیر خواهی, اخلاقی
امتیاز کتاب 5

توضیحات اجمالی

شاید پیش از اذان صبح، دلنوشته و خاطراتی از احمد یوسف زاده برای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی است. او سردار شهید را از زمان جنگ تحمیلی می‌شناخت و پس از شنیدن خبر سخت و سنگین شهادت سردار، تصمیم می‌گیرد مجموعه‌ی دلنوشته هایش خطاب به شهید را به چاپ برساند. کتاب علاوه بر نویسنده، شامل خاطرات دوستان دیگرحاج قاسم نیز می‌باشد.

نکات مثبت و منفی

مخاطب در این کتاب با ویژگی های بسیاری از اخلاق و رفتار شهید سلیمانی آشنا می‌شود. تواضع، مهربانی، ارادت به اهل بیت، احترام به والدین، زیاد استغفار کردن ، دوراندیشی، وفای به عهد، توجه به بیت المال، قضاوت نکردن براساس ظاهر افراد و ترویج فرهنگ اصیل شیعه از خصوصیات فردی او، همچنین توصیه به تحصیل و ضرورت آن، نصیحت نکردن زیاد با سخنرانی، کمک به مظلومان عالم فارغ از مذهب و ملیت، حضور در جامعه بدون محافظ و تشریفات، تلاش برای شناساندن سبک زندگی رزمندگان در قالب هنر، توصیه به ماندگار کردن فرهنگ ایثار بین مردم، توصیه به شناخت مفاخر کشور، افتخار به اصالت عشایرزادگی خویش، توجه به خانواده‌ی نیروها و شهدا و نکریم مهمان از خصوصیات اجتماعی شهید در ارتباط با جامعه بوده است.
نکات منفی ندارد.

قوت ادبی

به طور کلی از نظر ادبی قابل قبول می‌باشد.

ویژگی های ظاهری

رنگ جلد و صفحات کتاب می‌توانست جذابتر باشد.

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول