نام ارزیاب سیده زهرا ارجائی
تاریخ ارزیابی 1402.08.18

| ستاره من، شهید رجایی |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب داستان بلند, زندگی نامه
نویسنده زهرا یزدان پناه
گروه سنی +12
انتشارات سوره مهر
قطع کتاب پالتویی
تعداد صفحات 87
شماره و سال آخرین چاپ چاپ پنجم 1394
موضوع کتاب معرفی مفاخر
بهره های تربیتی هویت دینی, انس با اهل بیت, ایمان, خودباوری, صبر, تفکر, هویت ملی, مسئولیت پذیری, هویت خانوادگی, معرفی الگوی مثبت, قانون گرایی, عدالت خواهی, ظلم ستیزی, خیر خواهی, تفکر نقادانه, ارتباط موثر, اخلاقی
امتیاز کتاب 5

توضیحات اجمالی

کتاب ستاره من روایت زندگی شهیدمحمدعلی رجایی است. معلمی که همواره مراقب بود تا مسیر حرکتش از مسیر انقلاب امام خمینی فاصله نگیرد و وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهد. این اثر روایتی داستانی از زبان دوم شخص است که به اتفاقات مهم زندگی این شهید بزرگوار، از جمله ورود و خروجش به ارتش، معلم شدن، دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری ایشان می‌پردازد.

نکات مثبت و منفی

مخاطب در این کتاب با ویژگی های بسیاری از اخلاق و رفتار شهید رجایی آشنا می‌شود. توجه به نماز اول وقت و جماعت، دقت در کسب روزی حلال، دقت در وظایف محوله، دقت در شرعیات و دستورات دینی، احترام به مادر، توجه به همسر و فرزندان، نظم در زندگی ، آرامش، توجه به صله رحم و توجه مطالعه و توصیه آن به دیگران از خصوصیات فردی او، همچنین بی تفاوت نبودن به اطرافیان، ارتباط موثر با زندانیان و تلاش برای تغییر عقیده زندانیان، عیادت از خبرچین ساواک، شهامت در برابر دشمن، تلاش برای قرارگرفتن در جایگاه خدمت رسانی، زندگی در سطح مردم فقیر روستایی، توجه به تربیت شاگردان، ساختن شخصیتهایی قاطع و استوار در عقیده و کمک به حل مشکلات مالی نیازمندان، از خصوصیات اجتماعی شهید در ارتباط با جامعه بوده است. نویسنده به خوبی توانسته است خاطرات شهید را در قالب داستان منجسم و جذاب روایت کند.
نکات منفی ندارد

قوت ادبی

ویژگی های ظاهری

طرح جلد ضعیف است و ظاهر کتاب می‌تو‌انست جذابتر باشد.

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول