نام ارزیاب عباد، صالحی
تاریخ ارزیابی

| دروازه مردگان سه، چاه تاریکی |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب رمان, ترسناک, ماجراجویی, معمایی, فانتزی
نویسنده حمیدرضا شاه آبادی
گروه سنی +15
انتشارات افق
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 224
شماره و سال آخرین چاپ چاپ سوم 1400
موضوع کتاب اعتقادی, سبک زندگی, تاریخی, اخلاقی
بهره های تربیتی امید, ظلم ستیزی, اخلاقی
امتیاز کتاب 4

توضیحات اجمالی

داستان جلد سوم دروازه‌ی مردگان از پایان جلد دوم آغاز می‌شود. وقتی که رضاقلی جانِ دختر بچه‌ای که در جلد قبلی گرفتارشده بود، نجات می‌دهد و به مدرسه‌ی تازه تاسیس میرزا حسن رشدیه می‌رود. نکته ای که برای شخصیت رضاقلی در این جلد چالش‌ساز است، کشف این نکته است که یکی از بچه-دزدهای عمارت قجری، مرده است و از دنیای مردگان به میان زنده‌ها آمده است. پدر و مادر این شخصیت منفی( رضی) افرادی بد طینت بودند و در دنیای مردگان گرفتارند و رضی اولین کسی بوده که توانسته از طریق حوض به میان زندگان بازگردد و راه را برای اختلاط این دو دنیا باز کرده است. رضاقلی از طریق ماجراهایی متوجه می‌شود با بازگشت رضی به دنیای مردگان این دروازه برای همیشه بسته می‌شود و تلاش خود را برای بازگرداندن رضی به دنیای مردگان آغاز می‌کند و حوادث این جلد از کتاب شکل می‌گیرد.

نکات مثبت و منفی

نویسنده در این جلد بر این نکته صحه می گذارد که هوش و استعداد و داشتن مهارت، ربطی به رنگ پوست و موقعیت اجتماعی افراد ندارد و هر انسانی با تلاش می تواند به آنچه می خواهد برسد. همچنین خانواده‌ی مجید( نوجوانی که در زمان حال زندگی می کند و خاطرات رضاقلی را می‌خواند) به همنوعان خود بسیار کمک می‌کنند.
نکات منفی ندارد

قوت ادبی

آخرین جلد از مجموعه دروازه‌ی مردگان از جلد دوم جذاب تر است و چیدمان فصل ها به شکلی است که با رفت و برگشت بین زمان حال و گذشته، مخاطب گیج نخواهد شد.

ویژگی های ظاهری

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول