نام ارزیاب سیده زهرا ارجائی
تاریخ ارزیابی 1402.08.06

| داستان رویان-تاریخ شفاهی دکتر سعید کاظمی آشتیانی در پزوهشگاه رویان |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب داستان بلند, زندگی نامه
نویسنده محمدعلی زمانیان
گروه سنی +15
انتشارات راه یار
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 198
شماره و سال آخرین چاپ چاپ پنجم 1401
موضوع کتاب معرفی مفاخر, علمی, اخلاقی
بهره های تربیتی ایمان, خودباوری, امید, کارگروهی, هویت ملی, معرفی الگوی مثبت, قانون گرایی, بلند همتی, تفکر خلاقانه
امتیاز کتاب 5

توضیحات اجمالی

کتاب داستان رویان، روایت تاسیس تثبیت و پیشرفت پژوهشگاه رویان به همت سعید کاظمی آشتیانی است. این مرکز، نمونه‌ی بسیار خوبی از توانمندی‌های ایرانیان در دستیابی به علوم نوین و استفاده از آنها در حل مشکلات مردم و درمان بیماری هاست. آنچه در این پژوهشگاه انجام می‌شود، ایران را در لیست محدود کشورهایی در دنیا قرار می‌دهد که قادر به شبیه سازی سلولی و تولید حیواناتی با ویژگیهای خاص مورد نظر هستند و توان علمی و فکری ایرانیان را به جهانیان اثبات می‌کند.

نکات مثبت و منفی

زندگی دکتر آشتیانی مملو از درسهای اخلاقی و انسانی است. ایشان مظهر سخت‌کوشی و تلاش بودند. از خصوصیات مثبت دکترکه جزو نقاط قوت کتاب نیز قرار می‌گیرد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: حضور در جبهه برای کمک به مردم اسیب دیده و بعد از جنگ، تلاش برای پیدا کردن بهترین مسیر برای کمک به مردم و توجه بسیار زیاد به وضعیت اقتصادی مراجعان به مرکز توجه به نیاز جامعه مسلمین در انتخاب رشته تحصیلی و مسیر علمی پیش رو توجه به یاد خدا و قران در تمام کارها خصوصا در مسیر فعالیتهای علمی و توجه به دریافت اجازه‌ی شرعی درکار توجه به استعداد افراد و به کارگیری حداکثر ظرفیتها در کار و توجه به خودباوری در امور توجه به ضرورت کار گروهی و ایجاد یک تیم قوی متشکل از تمام تخصصهای مورد نیاز تلفیق علوم پایه در کنار گروه بالینی در راستای افزایش قدرت علمی گروه و تولید علم توجه به ضرورت شناساندن پیشرفتها و توان علمی ایرانیان به جهان و پافشاری بر کارهای پژوهشی
فونت ریز متن کتاب و فاصله کم خطوط، خواندن آن را کمی دشوار می‌کند. همچنین بعضی اصطلاحات انگلیسی در کتاب با حروف فارسی نوشته شده و بعد ترجمه شده است. مثل: «کانگراجولِیشن» به معنی «تبریک». که بهتر بود اصل کلمه‌ی لاتین چاپ می‌شد و سپس ترجمه می‌گشت.

قوت ادبی

ویژگی های ظاهری

از دیگر نکات مثبت کتاب تصاویر رنگی است که از دکتر و همکارانش چاپ شده و در حاشیه هرکدام توضیح کوتاهی درمورد آن عکس وجود دارد. درشت و پررنگتر نوشته شدن بعضی از قسمتهای متن که نقل قولی از دوستان و همکاران دکتر است، باعث می‌شود چشم مخاطب در حین مطالعه خسته نشود. در بخش انتهای کتاب، موضوع فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی مرکز رویان، یعنی شبیه سازی به زبان ساده توضیح داده شده است.

مخاطب خاص

فونت ریز متن کتاب و فاصله کم خطوط، خواندن آن را کمی دشوار می‌کند. همچنین بعضی اصطلاحات انگلیسی در کتاب با حروف فارسی نوشته شده و بعد ترجمه شده است. مثل: «کانگراجولِیشن» به معنی «تبریک». که بهتر بود اصل کلمه‌ی لاتین چاپ می‌شد و سپس ترجمه می‌گشت.
سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول