نام ارزیاب سیده زهرا ارجائی
تاریخ ارزیابی 1402.09.12

| آخرین نشان مردی |

شناسنامه کتاب

نوع کتاب رمان, طنز
نویسنده مهرداد صدقی
گروه سنی +15
انتشارات سوره مهر
قطع کتاب رقعی
تعداد صفحات 256
شماره و سال آخرین چاپ چاپ دهم 1401
موضوع کتاب سبک زندگی, سرگرمی
بهره های تربیتی خودباوری, نشاط, صبر, مسئولیت پذیری, هویت خانوادگی, خیر خواهی, ارتباط موثر, اخلاقی
امتیاز کتاب 4

توضیحات اجمالی

حامد، جوان دانشجویی است که در آزمون دکترا پذیرفته شده است. همزمان پدرش در همان دانشگاه قبول می‌شود. پدر و مادر در تلاش برای پیدا کردن دختری مناسب برای ازدواج حامد هستند! و دختری را برای او پسندیده اند و تلاش می‌کنند حامد با او مواجه شود. این اتفاق، چالشهای زیادی برای حامد ایجاد می‌کند.

نکات مثبت و منفی

در کتاب آخرین نشان مردی نکات ارتباطی، اجتماعی و اخلاقی بسیاری گنجانده شده است. آشتی کردن آسان اعضای خانواده، درک و محبت متقابل، منطقی بودن شخصیت هر دو جوان در مورد ازدواج، صمیمیت بین جوان و پدر، مذمت استفاده بی اندازه از تلفن همراه در فضای خانواده، ارائه‌ی الگوی غیر سنتی آشنایی و ازدواج با حفظ شئونات، از جمله‌ی این موارد است. همچنین نویسنده توانسته است به زبان طنز تفاوت بین نسلی را نشان دهد.
در بخش هایی از داستان، شاهد عادت مذموم تمسخر هستیم.( تمسخر نسل جدید نسبت به نسل قدیم، تمسخر اشتباهات لفظی و ظاهر بدن دیگران). همچنین دروغ‌گویی و استفاده از عبارات دور از ادب، از دیگر نکات منفی کتاب می‌باشد.

قوت ادبی

زبان طنز داستان خیلی قوی نیست، اما کشش نسبتا خوبی دارد و جذاب است. همچنین نویسنده توانسته مخاطب را با کتاب همراه کند زیرا انتقال پیام داستان شعاری و مستقیم نیست و نکات مد نظر نویسنده ماهرانه در متن گنجانده شده است.

ویژگی های ظاهری

مخاطب خاص

سبد خرید
فروشگاه
0 موارد محصول